Namaz; Kur'an, Hadîs ve İcma' ile sâbit olan
kesin bir farzdır. Aklı başında erginlik çağına girmiş olan her
Müslüman için, edâsı lâzım gelen pek yüksek bir vazifedir. Bu mühim
farz ibâdeti yerine getirenler, Allah Teâlâ'nın pek çok lütuf ve
inayetlerine ererler.
Namazın farz oluşunu inkâr etmek, mü'mini
dinden çıkarır. Ancak farz olduğunu inkâr etmeksizin tembellikten
dolayı bu ibâdeti yapmayan kimseler ise, mânevi yönden büyük zarar ve
kayıplara uğrarlar.
Kur'ân-ı Kerîm'de birçok âyette, mü'minler
namaz kılmakla emredilmişlerdir (*). Namazın mü'minler üzerine kat'î
bir borç ve vazife olduğunu ise, şu âyet-i kerîme bildirmektedir:
"Muhakkak namaz, vakitlendirilmiş (belli vakitlere tahsis edilmiş) olarak mü'minlere farz olmuştur." (en-Nisâ, 103).
Hadîs-i şerîf'te ise, bu hususta şöyle buyrulur:
"Allah Teâlâ müslüman olan her erkek ve kadına, günde 5 vakit namazı farz kılmıştır."
Namaz,
Hicretten 18 ay evvel, Mi'rac gecesinde 5 vakit olarak farz
kılınmıştır. Mi'ractan evvel de Resûlüllah Efendimiz ve mü'minler namaz
kılarlardı. Fakat kılınan bu namazlar, günde (sabah-akşam olmak üzere)
iki vakitten ibaretti. Ayrıca da farz değil, mendub idi.
kesin bir farzdır. Aklı başında erginlik çağına girmiş olan her
Müslüman için, edâsı lâzım gelen pek yüksek bir vazifedir. Bu mühim
farz ibâdeti yerine getirenler, Allah Teâlâ'nın pek çok lütuf ve
inayetlerine ererler.
Namazın farz oluşunu inkâr etmek, mü'mini
dinden çıkarır. Ancak farz olduğunu inkâr etmeksizin tembellikten
dolayı bu ibâdeti yapmayan kimseler ise, mânevi yönden büyük zarar ve
kayıplara uğrarlar.
Kur'ân-ı Kerîm'de birçok âyette, mü'minler
namaz kılmakla emredilmişlerdir (*). Namazın mü'minler üzerine kat'î
bir borç ve vazife olduğunu ise, şu âyet-i kerîme bildirmektedir:
"Muhakkak namaz, vakitlendirilmiş (belli vakitlere tahsis edilmiş) olarak mü'minlere farz olmuştur." (en-Nisâ, 103).
Hadîs-i şerîf'te ise, bu hususta şöyle buyrulur:
"Allah Teâlâ müslüman olan her erkek ve kadına, günde 5 vakit namazı farz kılmıştır."
Namaz,
Hicretten 18 ay evvel, Mi'rac gecesinde 5 vakit olarak farz
kılınmıştır. Mi'ractan evvel de Resûlüllah Efendimiz ve mü'minler namaz
kılarlardı. Fakat kılınan bu namazlar, günde (sabah-akşam olmak üzere)
iki vakitten ibaretti. Ayrıca da farz değil, mendub idi.